?

Log in

No account? Create an account
Вахтенный журнал стареющего пирата

> Свежие записи
> Архив
> Друзья
> Личная информация
> Вахтенный журнал стареющего пирата

Октябрь 29, 2009


Previous Entry Поделиться Пожаловаться Next Entry
10:12 pm - Oops...


6/6/2008 - LANGLEY AIR FORCE BASE, Va. (AFPN) -- Distorted data introduced by a B-2 Spirit's air data system skewed information entering the bomber's flight control computers ultimately causing the crash of the aircraft on takeoff at Andersen Air Force Base, Guam, Feb. 23, according to an Air Combat Command accident investigation report released June 5.

Moisture in the aircraft's Port Transducer Units during air data calibration distorted the information in the bomber's air data system, causing the flight control computers to calculate an inaccurate airspeed and a negative angle of attack upon takeoff. According to the report, this caused an, "uncommanded 30 degree nose-high pitch-up on takeoff, causing the aircraft to stall and its subsequent crash."

Moisture in the PTUs, inaccurate airspeed, a negative AOA calculation and low altitude/low airspeed are substantially contributing factors in this mishap. Another substantially contributing factor was the ineffective communication of critical information regarding a suggested technique of turning on pitot heat in order to remove moisture from the PTUs prior to performing an air data calibration.

The pilot received minor injuries, and the co-pilot received a spinal compression fracture during ejection. He was treated at Tripler Army Medical Center, Hawaii, and released. The aircraft was assigned to the 509th Bomb Wing at Whiteman Air Force Base, Mo.

The cost of the lost aircraft is about $1.4 billion.

P.S. "Feb. 23"?.. Однако...

(42 комментария | Оставить комментарий)

Comments:


Страница 1 из 2
<<[1] [2] >>
[User Picture]
From:nee0
Date:Октябрь 29, 2009 07:16 pm
(Link)
во жарево то.самолёт стоит как авианосец почти
[User Picture]
From:aryssskahara
Date:Октябрь 29, 2009 07:17 pm
(Link)
А что в начале текста? А то там предложение с середины начинается.
[User Picture]
From:u_96
Date:Октябрь 29, 2009 07:21 pm
(Link)
Поправил
[User Picture]
From:ouks
Date:Октябрь 29, 2009 07:17 pm
(Link)
это то что на гуаме в том году, или опять что-то уронили?
[User Picture]
From:ziobr
Date:Октябрь 29, 2009 07:49 pm
(Link)
ну 6/6/2008 - LANGLEY AIR FORCE BASE же!
[User Picture]
From:dr_galoperidol
Date:Октябрь 29, 2009 07:18 pm
(Link)
Так им и нада
[User Picture]
From:mohapx
Date:Октябрь 29, 2009 07:19 pm

падение B2 на Гуам

(Link)
это вроде давно было

видео в моем журнале

http://mohapx.livejournal.com/174949.html
[User Picture]
From:real_shtirlitz
Date:Октябрь 29, 2009 07:21 pm

Re: падение B2 на Гуам

(Link)
та Лэнгли" ж вроде под Вашингтоном, не?
[User Picture]
From:hetzer
Date:Октябрь 29, 2009 07:38 pm
(Link)
У самолётика, видать, винда сглюкнула.
[User Picture]
From:shewolf_org
Date:Октябрь 29, 2009 08:02 pm

Даёшь вендекапец =)

(Link)
Что характерно, USAF'овский стандарт MIL-STD-1750A как раз предусматривает использование VAX или UNIX based OS. Так что неудивительно, что он упал, из командной строки рулить бомбардировщиком вряд ли удобно :)
[User Picture]
From:iosipboroda
Date:Октябрь 29, 2009 07:55 pm
(Link)
- Жена, ты когда-нибудь мятый червонец видала?
- Да.
- А стольник?
- Ну да.
- А штуку?
- Не припомню...
- А полтора миллиона - видала?!
- Не, такого - точно не видала.
- Сходи в гараж.
[User Picture]
From:pascendi
Date:Октябрь 29, 2009 08:03 pm
(Link)
Так их же вроде сняли с вооружения?

Из-за этого, поди?
[User Picture]
From:shewolf_org
Date:Октябрь 29, 2009 08:06 pm
(Link)
С чего вы взяли, что их сняли ?
[User Picture]
From:shewolf_org
Date:Октябрь 29, 2009 08:05 pm
(Link)
Полторя ярда баксов как с куста. Чтоб я так жил. Из зарплаты вычитать будут даже у праправнуков экипажа :))
[User Picture]
From:alamoana
Date:Октябрь 29, 2009 08:29 pm

это очень старо

(Link)
[User Picture]
From:doktoraikasap
Date:Октябрь 29, 2009 08:50 pm
(Link)
Глупо шлёпнулись. Из-за приемника воздушного давления :)
[User Picture]
From:vkryukov
Date:Октябрь 29, 2009 09:22 pm
(Link)
Лепота...
[User Picture]
From:hrun_morjov
Date:Октябрь 29, 2009 09:52 pm
(Link)
команде "датчика" вынести благодарность. Цель уничтожена. Расход одна. :)
From:gur64
Date:Октябрь 30, 2009 11:05 am
(Link)
"Moisture in the aircraft's Port Transducer Units during air data calibration distorted the information in the bomber's air data system"

Нассали в тапок:)
[User Picture]
From:svchost1101
Date:Октябрь 29, 2009 10:18 pm
(Link)
так он чё, без мозгов летать уже не умеет? только по прЫборам ?
[User Picture]
From:eednew
Date:Октябрь 30, 2009 08:57 am
(Link)
"Стелсы" очень плохо держатся в воздухе. Только благодаря компьютеру, который непрерывно балансирует. Этот-то хоть похож на летающее крыло, а F-117 -- вообще утюг.
[User Picture]
From:kontyk
Date:Октябрь 29, 2009 11:33 pm
(Link)
Не фиг строить схему летающее крыло. Маневренность на малой высоте
ограниченная, особонно при больших размерах.
[User Picture]
From:pan_2
Date:Ноябрь 2, 2009 09:28 pm
(Link)
Тут дело не только в компоновке, но и в >> Thrust/weight: 0.205
было бы 0.9 - носился бы только в путь =)

> Go to Top
LiveJournal.com